چهارشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۰

چهارم جولای - تیرباران آخرین تزار روسیه به همراه تمامی اعضای خانواده


4 بلشویک و 7 سرباز بودند که سربازان آن از اسرای مجارستانی که اصلا قادر به تکلم به روسی نبودند انتخاب شده بودند. یکی از آنان ایمگره ناجی نام داشت که بعدها به نخست وزیری مجارستان رسید و پس ازسرکوب انقلاب مردم مجارستان در سال 1956 توسط ارتش سرخ، او اعدام گردید. یورووسکی در غروب روز 16 جولای 1918 یک آشپز 15 ساله را به نزد تزار که به همراه دخترانش برای پیاده روی به حیاط رفته بودند فرستاد و به او گفت که عمویش قصد ملاقات او را دارد. در ساعت 7 غروب یوروسکی افراد چکا را گرد آورد و به آنان گفت ما امشب تزار و تمام اعضای خانواده اش را میکشیم .

تزار بهمراه همسر و فرزندانش

. تمام آنان در روز 17 جولای توسط بلشویک ها بیرحمانه به قتل رسیدند

در ابتدای صبح روز 17 جولای 1918 آنان به زیر زمین ایپاتیف هاوس برده شدند و تزار درخواست سه صندلی نمود که به او داده شد. دقایقی بعد عده ای که همگی مسلح به روولور بودند وارد اتاق شدند یورووسکی با شکلی غیر رسمی به تزار گفت تعدادی از اعضای فامیل شما قصد داشتند شما را آزاد کنند اما نقشه آنان شکست خورد و حالا ما شما را میکشیم. نیکلای تنها توانست بگوید چه... و قبل از آنکه حرف او تمام شود توسط یورووسکی به سر او شلیک شد. الکساندرا همسر تزار که این صحنه را میدید بلافاصله توسط پیتر ارماکوف و قبل از آنکه بتواند یک علامت صلیب بر روی سینه خود بکشد به همراه دو خدمتکارش کشته شد. او از ناحیه سمت چپ سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ارماکوف که مست بود جنازه او و همسرش را با سر نیزه سوراخ سوراخ نمود.
 یورووسکی لباس آنان را از تنشان خارج نمود و جنازه آنان را آتش زد. او سپس بقایای این اجساد را به یک معدن متروکه در گانینا یاما که در 19 کیلومتری شمال ایکاتنبورگ قرار داشت برد در آنجا رها نمود.پس از سقوط شوروی در ابتدای دهه 1990 محققان اقدام به کشف محل دفن خانواده سلطنتی و کشف رمز ژنتیک آنان نمودند و در سال روز اعدام آنان در سال 1998 بقایای اجساد خانواده تزار در کلیسای پیتر و پل طی تشریفاتی دفن گردید.
در ۱۹۸۱ نیکلای دوم و خانواده نزدیکش از سوی کلیسای ارتدکس در تبعید روسیه جایگاه قدیسی یافتند و شهید شناخته‌شدند. در ۱۴ اوت۲۰۰۰ نیز رایستان کلیسای کاتولیک روسیه آنان را قدیس‌شناخت.
شواهدي كه بعدها به دست آمد ، لنين فقط دستور قتل نيكلاي دوم را داده بود و اعضاي خانواده تزار و خدمه اش به طور غيرقانوني و فقط به تصميم ياكوف يوروفسكي رئيس زندانبان ها به قتل رسيدند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر